Memoir '44 Mémoire 44, Memoir 44
Társasjátékok
Ki ne ismerné azt a filmbéli jelenetet, amikor a normandiai partszakaszon a bunkerben őrt álló német katona megpillantja a ködből lassan elősejlő szövetséges csatahajókat, majd miközben eszeveszetten próbálja értesíteni a parancsnokságot becsapódnak az első lövedékek._x000D_
_x000D_ Igen, jól sejtitek. A normandiai partraszállás jelenetei peregnek.
_x000D_
_x000D_ 1944. június 6. � a leghosszabb nap. Most nem azért ültem ide le, hogy elmeséljem a partraszállás történetét. Azt ismerhetitek a tankönyvekből is. Ha viszont végig játszátok az általam ismertetett játékot, garantálom, hogy új információkkal gazdagodtok. Miről beszélek? Mindjárt kiderül.
_x000D_
_x000D_ Arról a játékról írok most nektek pár sort, ami a D-nap 60. évfordulójára készült és elődjének sikerét viszi tovább.
_x000D_
_x000D_ A doboz tartalma
_x000D_ A Days of Wonder kiadó kitett magáért. A nagyméretű játéktáblát kihajtogatva az első dolog ami feltűnt, hogy a tábla kétoldalas. Az egyik oldalán egy tengerparti szakasz látható partraszállós küldetésekhez, a másik oldalon viszont már füves területet látunk. Az is azonnal feltűnt, hogy a tábla nem számítógéppel generált terepet mintázott, hanem, ha jól látom, akkor kézzel festett (vagy Photoshoppal). A játéktér hatszög alakú részekre (hex) van osztva. Egy vörös szaggatott vonal vágja a táblát 3 részre. Ez mutatja a jobbszárny, balszárny, illetve a középső frontszakasz helyét. Hogy miért fontos ez? Erre majd visszatérünk az akciókártyáknál.
_x000D_
_x000D_ Amint később kiderült több tábla kombinálásával, sokkal nagyobb terep kialakítására is lehetőségünk van, ami szintén nagyban növeli a lehetséges variációk számát.
_x000D_
_x000D_ Elsőre a terep nagyon egysíkú, de egy zseniális megoldással szinte végtelen változatosságú terepet ki tudunk alakítani a játékhoz tartozó külön felhelyezhető hex lapokkal. A lapokon különféle tereptípusokat (erdő, domb, bozótos, folyó, város) láthatunk. A lapkák design-ja szintén nagyon jó minőségű véleményem szerint. Mindegyik lap kétoldalas, más-más terepet mutatva.
_x000D_
_x000D_ Találhatunk még egyéb tereptárgyakat is. Bunkereket és hidakat is elhelyezhetünk a térképen.
_x000D_
_x000D_ A seregek. Két csapat küzd egymás ellen a MEMOIR �44-ben. A szövetséges haderő a német alakulatokkal méri össze erejét. Mindkét hadseregben háromfajta egység található. Gyalogság, páncélosok és a tüzérség. A gyalogság és a páncélosok mindkét seregben máshogy nézek ki, így nem csak a színük alapján lehet megkülönböztetni őket. A figurák kinézete teljesen jó, viszont az anyagukkal nem vagyok megelégedve. Nem kemény műanyag, mint a Rizikó, vagy a History of the World esetén, hanem egy félkemény gumiszerű anyagból kerültek kialakításra. Ennek köszönhetően kicsit deformálódnak. Nem a legjobb látvány a lefelé kókadó ágyúcső, vagy a talajt géppuskázó német katona. Játék közben ez abszolút nem zavar, de azért erre ügyelhettek volna.
_x000D_
_x000D_ Mindkét oldal rendelkezik saját tereptárgyakkal is. Homokzsák fedezék, szögesdrót akadály, illetve tankcsapdák teszik teljessé a palettát. A légierő teljesen kimaradt.
_x000D_
_x000D_ A készlethez tartozik néhány jelölő is, amelyekkel a különleges egységeket jelölhetjük meg. A német rohamosztagok, a brit ejtőernyősök, az amerikai Rangerek és a francia ellenállás katonái különleges képességekkel rendelkeznek a harcmezőn, ezek megkülönböztetésére szolgálnak a kis pajzs alakú lapocskák.
_x000D_
_x000D_ A doboz egyik legfontosabb része a 60 lapos kártyapakli. A kártyák segítségével tudunk seregeinknek parancsokat kiosztani. 40 szekció kártya, amelyekkel a front egy, vagy több részén állomásozó seregeinket aktiválhatjuk és 20 taktika kártya található a pakliban. A taktika kártyák általában különleges támadásokat és hadmozdulatokat tartalmaznak, melyek akár a küzdelem menetét is megváltoztathatják. Légicsapást mérhetünk ellenfelünkre, pusztító ágyútűzzel zilálhatjuk szét a seregét, vagy a vonalak mögé beszivárgó egységgel lephetjük meg az ellenséges sereget.
_x000D_
_x000D_ Igen praktikus ötlet a kártyatartó állvány, ami lehetővé teszi, hogy kártyáinkat jól átlássuk, és mindkét kezünk szabad legyen a hadmozdulatok végrehajtására.
_x000D_
_x000D_ A 8 speciális kocka a csaták lejátszásához szükséges. Fából vannak és kicsit régies hangulatúak.
_x000D_
_x000D_ A szabálykönyv igen jól megszerkesztett, szépen illusztrált. Semmi felesleges sallang. Nem kell több oldal rizsán átrágnunk magunkat, mert lényegre törő. A szabályok egyértelműek, ábrákkal is illusztrálva kerülnek magyarázatra. Villámgyorsan megtanulható. A szabálykönyv második fele tartalmazza a 16+1 küldetést. Minden küldetésnél egy pontos térképet kapunk a terep kialakításához, a harcoló felek egységeinek számával, illetve az adott scenario-hoz tartozó speciális szabályokkal, győzelmi feltételek ismertetésével. Igen jó ötlet, hogy a történelmi háttér is olvasható minden egyes küldetésnél.
_x000D_
_x000D_ A szabályok ismertetésére nem térek ki, az letölthető a játék hivatalos oldaláról is (www.memoir44.com). Dióhéjban csak pár szót.
_x000D_
_x000D_ A játékosok az akciókártyákkal aktiválhatják seregeiket. Például az egyik akciókártyát használva két egységet indíthatunk meg a jobb szárnyon, míg egy másik akciókártya minden frontszakaszon egy-egy egységet aktivál. Az egységek adott számú mezőt mozoghatnak. A mozgásra igen nagy hatással van a terep. Erdőbe belépve minden egységnek meg kell állnia, hiába lenne még mozgáspontja. Lőtávolságon belül lévő ellenséges egységekre tüzelhetünk is. A terep, illetve a távolság befolyásolja mennyi kockát használhatunk fel a támadáshoz. Ha a kockadobás során sikerült olyan ikont is dobnunk, mint az az egység, amire céloztunk, akkor találatot értünk el, és az ellenfélnek le kell vennie egy katonát/harckocsit stb. a megtámadott egységből.
_x000D_
_x000D_ A 16 scenerio-t végigjátszva egészen biztosan kellemes óráknak nézünk elébe.
_x000D_
_x000D_ Ha pedig ez nem elég, akkor a szabálykönyvön található egyedi kódot felhasználva regisztrálhatjuk magunkat a játék weboldalán, így újabb hivatalos és a játékosok által beküldött küldetéseket tölthetünk le. Ugyancsak itt találhatjuk meg a játék OVERLORD változatát is, ami küldetéseket és szabályokat tartalmaz arra az esetre, ha több táblát kombinálunk. A játék alapesetben kétszemélyes, de az OVERLORD szabályokat használva akár hatan is részt vehetünk a csatákban.
_x000D_
_x000D_ Amúgy a játék igen pörgős. Egy scenario lejátszása 30-60 perc, ami messze alatta marad egy durva harci játék több napos, hetes játékidejének.
_x000D_
_x000D_ A küldetések:
_x000D_ 1. Pegasus bridge
_x000D_ 2. Sainte Mere-Eglise
_x000D_ 3. Sword Beach
_x000D_ 4. Pointe-du-hoc
_x000D_ 5. Omaha Beach
_x000D_ 6. Mont Mouchet
_x000D_ 7. Vassieux, Vercors
_x000D_ 8. Opération Cobra
_x000D_ 9. Opération Lüttich
_x000D_ 10. Toulon - Campagne de Provence
_x000D_ 11. Libération de Paris
_x000D_ 12. Montélimar - Campagne de Provence
_x000D_ 13. Arnhem Bridge
_x000D_ 14. Arracourt
_x000D_ 15. Saint-Vith, Ardennes
_x000D_ 16. Trouée de Saverne, Vosges
_x000D_
_x000D_ A leírás Leaxe munkája.
_x000D_
_x000D_ Forrás: Játéklap Memoir '44 Mémoire 44, Memoir 44 egy szuper fejtörő játék aminek a megoldása most rád vár.
A Rubik kocka megteremtette a készségfejlesztő játékok alapkövét és most hasonló élményekben lehet részed.
Memoir '44 Mémoire 44, Memoir 44 készségfejlesztő játék izgalmasminden korosztály számára.
Logikai játékok nem csak kicsiknek, hanem az egész családnak.
Webáruházunkban megannyi logikai és tekervényes játékot találsz, ezek mind logikai játékok!