Libellud Társasjáték – Mysterium

Libellud Társasjáték – Mysterium | Rubik kocka

Libellud Társasjáték – Mysterium


A Mysterium egy könnyen tanulható társasjáték, 2 - 7 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 42 perc. A játékot az Év Játékának jelölték 2017-ben (Magyar Társasjátékdíj) és 2015-ben (BGG), illetve 2015-ben több, összesen 5 másik elismerést és jelölést is kapott. A társast, a könnyebb tanulhatósága ellenére, csak 10 éves kortól ajánljuk kipróbálni. Kooperatív jellegű, a játékmenet erősen épít a pakli tervezés, a minta felismerés, a finale ending, a limitált kommunikáció és a deduction mechanizmusokra.

Mentalisták, spiritiszták és jósnők, eljött az idő!

A Warwick kúria már több éve teljesen elhagyatott, mióta a ház urát meggyilkolták. Bár a nyomozás sokáig zajlott és kimerítő volt, mégsem találták meg a tettest. Azóta a ház lassan, de biztosan romlásnak indult és azt suttogják, Lord Warwick szelleme a mai napig a falak között kísért… A Mysterium egy aszimmetrikus kooperatív társasjáték, melyben a résztvevőknek lehetőségük van a világ minden tájáról érkező jósok bőrébe bújni, hogy a Warwick Kúria titkára fényt derítsenek és megadják a benne kísértő szellemnek a végső nyugodalmat. A 2-7 főig játsztató társasban egy személy a szellemet fogja alakítani, és álmokkal próbálja rávezetni a ház ideiglenes lakóit a titok megoldására.

A ház ura szólít titeket…

A szellem egy paraván mögött beállítja a mentalistáknak a „helyes” megfejtést. Mindenkihez fog egy tettes, helyszín, eszköz kombináció tartozni, mely játékosonként eltérő lesz. Ezután a szellemnek hét éjszakányi ideje van (hét kör) ami alatt víziókkal rá kell vezetnie a többieket az általa beállított kombinációkra. A szellemet alakító személy a kezében lévő speciális lapokból fog válogatni a játékosoknak, és megpróbálja a rajtuk lévő mintákkal eljuttatni őket a helyes megfejtéshez. Ezek a lapokon különös rajzok, vagy még inkább festmények találhatóak, amik rendkívül szuggesztívek, és könnyű róluk asszociálni. A játékosok felfedik a lapot, amit kaptak és közös erővel megpróbálják kitalálni a megfejtéseket addig, amíg az időt mérő homokóra le nem pörög. Ha az idő lejárt, akkor le kell tenniük a voksukat először a gyilkos kilétére. Ezen a ponton van lehetősége a többi játékosnak mérlegelnie azt, hogy szerintük a többiek jól tippeltek e. Kis jelölőkkel jelezhetik, hogy véleményük szerint társaik megfejtése helyes, avagy helytelen volt. Ezután a szellem összesíti az eredményeket és elárulja, hogy ki tippelt megfelelően és ki nem. Azok a játékosok, akik eltalálták a helyes megfejtést, tovább léphetnek a következő elemhez, mégpedig a helyszínhez, viszont azok, akik nem jártak sikerrel, újra kell, hogy próbálkozzanak, és mindaddig nem léphetnek tovább, amíg meg nem fejtik helyesen a személy kilétét. Természetesen a szellem ekkor plusz kártyákkal segíti az elakadt látnokokat.

Nincs vesztegetni való idő…

Az idő nagyon fontos a Mysteriumban, ugyanis nem elég hét kör alatt mindenkinek megfejtenie a hozzá tartozó kombinációt, hanem ebbe bele is kell férnie a végjátéknak is. Ha sikerült mindenkinek kitalálnia a hozzátartozó beállítást, akkor a mentalisták felsorakoztatják vízióikból megismert „tippjüket”. Például a bejárónő tette a szalonban méreggel és így tovább. A szellem végül három kártya segítségével – egy jelképezi a személyt, egy a helyszínt és az egyik az eszközt – megpróbálja az egész csapatot rávezetni az egyetlen helyes megoldásra. A korábbi szavazásoknak itt lesz jelentősége, ugyanis a szerzett pontok függvényében tekinthet meg valaki egy, két, vagy mind a három lapot, ezzel is javítva a végjátékban az esélyeit.

Összegzés

A Mysterium lengyel elődjéhez képest is mutat játékmechanikai újításokat, de a legszembetűnőbb különbség a vizuális tuninng, amin áteset. A társasjáték gyönyörű lett, a paravántól elkezdve a kártyákon át, egészen a játékosokat jelölő színes kristálygömbökig. Mindegy a hangulat alátámasztását segíti, és bizony könnyen be is szippant minket a Warwick kúria rejtélye. Külön dicséret jár az állítható nehézségi szintekért, így ha túlságosan nagy kihívást jelent a játék számunkra könnyíthetünk, avagy sokkal rögösebbé is tehetjük az utunkat. Bárkinek szívesen ajánlom, aki egy erős atmoszférájú, együttműködésre sarkalló, sokan játszható társas élményre vágynak.

  • Termékkód: emag_260
  • Elérhetőség: Készleten
  • 25,990Ft
  • Nettó ár: 20,465Ft
A csomag megvásárlásával a KézenFogva Alapítvány ..
59,990Ft
47,236Ft
Izgalmas várépítés 3 éves kortól! Képes vagy-e megfelelőképpen kombinálni a tornyokat a várfallal, ..
6,590Ft
5,189Ft
Toronyba zárták a lovagot és a hercegnőt! Tudsz nekik segíteni, hogy meg..
14,990Ft
11,803Ft
5 elefánt. 6 gazella. Oroszlánok! Bújócska a dzsungelben! Az állatok közül mindenkit el kell rejtene..
5,490Ft
4,323Ft
Ki találja meg elsőnek az állatokat? _x000D_ A játék célja hogy minél hamarabb megtaláld a kártyán l..
2,000Ft
1,575Ft